نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
14477
-
الف
+

«عباس امیری مقدم» از «کوچک جنگلی» تا «یوسف پیامبر» + تصاویر

در این گزارش با «عباس امیری» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «عباس امیری‌مقدم» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در سال 1322 در آمل متولد شد.

«عباس امیری‌مقدم» به طور جدی از سال 1341 وقتی 19 ساله بود تیاتر را زیر نظر آقای «سید محمد رئیس زاده» شروع کرد و تا اوایل انقلاب اسلامی ایران در بیش از 80 نمایش بازی کرد.

در سال 1360 بود که با حضور در سریال «کوچک جنگلی» در نقش «حاج احمد کسمایی» مقابل کمره رفت؛ سریالی که ساخت آن 6 سال به طول انجامید.

وی از سال 1364 با ایفای نقش در فلم «آتش در زمستان» به کارگردانی «حسن هدایت» فعالیت خود رادر سینما آغاز کرد.

عباس امیری در سال 1375 با سریال «امام علی» به کارگردانی «داوود میرباقری» در نقش «ابوموسی اشعری» به شدت مورد توجه قرار گرفت و شهرتش از آن جا شروع شد.

سریال «تفنگ سرپر» در سال 1377 از دیگر سریال های تاریخی «عباس امیری‌مقدم» ساخته «امرالله احمدجو» بود که در آن به خوبی ایفای نقش کرد.

«عباس امیری‌مقدم» با بازی در سریال «مختارنامه» در سال 1382 در نقش «عامر بن مسعود» حاکم کوفه در بین مخاطبان بیشتر دیده شد.

گفتنی است «عباس امیری‌مقدم» پیش از این برای بازی در فلم «جایی در دور دست» کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود.

«عباس امیری‌مقدم» در سال 1387 نیز با کرکتر «کاهن اعظم معبد آمون» در سریال «یوسف پیامبر» یکی از ماندگارترین نقش های دوران بازیگری خود را ثبت کرد.

وی در یک مصاحبه درخصوص خاطراتش در این سریال گفته است: من در زمان ساخت «یوسف پیامبر» بارها معجزه را احساس کردم. مثلا در جایی که هوای ابری می خواستیم هوا ابری می‌شد و هر وقت باران می خواستیم، باران می‌بارید! مطمئنم که این رویدادها، اتفاقات ساده‌ای نبوده و معجزه بود.

بازی در سریال های «تنهاترین سردار»،«رستگاران» ، «شوق پرواز» از دیگر آثار تلویزیونی به یادماندنی این بازیگر است.

بی‌پولی (۱۳۸۶ حمید نعمت‌الله)، جایی در دوردست (۱۳۸۴ خسرو معصومی)، سفر به هیدالو (۱۳۸۴)، عروس کوهستان (۱۳۸۴)، به من نگاه کن (۱۳۸۱)،اثیری (۱۳۸۰ محمدعلی سجادی)،تیک (۱۳۸۰ اسماعیل فلاح پور)،قاعده بازی (۱۳۷۶)، هفت سنگ (۱۳۷۶) و ... از جمله آخرین فعالیت های وی در سینما می باشد.

«عباس امیری‌مقدم» 7 حوت/اسفند 1389 هنگامی که برای بازی در فلم تلویزیونی «صبح بخير سركار» در مسیر بود که به علت بارندگی و لغزگی جاده دچار سانحه ترافیکی شد و در شفاخانه درگذشت.

گفتنی است که سریال های «تفنگ سرپر»، «کوچک جنگلی» و «کلاه پهلوی» با نقش آفرینی مرحوم «عباس امیری‌مقدم» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

سریال «یوسف پیامبر» با نقش آفرینی مرحوم عباس امیری هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «یوسف پیامبر»

دانلود سریال «تفنگ سرپر»

دانلود سریال «کلاه پهلوی»

دانلود سریال «کوچک جنگلی» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر